Sanal gerçeklik gibi devrimsel bir teknoloji kullanıcılar tarafından halen klavye&fare ikilisi veya gamepad ile deneyimlenmekte, insan hareketlerinin kullanılamamasından dolayı sanal gerçeklikteki görsel ve işitsel deneyim yarım kalmaktadır. İnsan hareketlerinin sanal gerçeklik uygulamalarına aktarılamamasının diğer önemli sonucu ise mide bulantısıdır. Beyin görsel olarak hareket ettiğini gözlemlese de fiziksel olarak sabit olduğunun bilincinde olduğundan vücut doğal bir reaksiyon gösterir ve mide bulantısı ile tepki verir. İki problemin de çözümü için HTC ve Oculus gibi markalar kendi kontrol cihazlarını piyasaya sürseler de kullanımı odanızın duvarları ile sınırlı kalmakta, büyük alanlarda hareket edilmesi gereken oyun ve uygulamalarda VR deneyimi için aykırı yöntemler kullanılmaktadır.
WalkoVR bu problemlerin tamamına çözüm getiren, sanal gerçeklik teknolojisi için geliştirilmiş ve kullanıcı hareketlerinin sanal gerçekliğe olduğu gibi aktarılmasını sağlayan hareket platformudur. Sanal gerçeklik gözlüklerini takan kullanıcıya sonsuz alan sağlar. Kullanıcının gerçek dünyada yer değiştirmeden serbestçe hareket edebileceği, aynı gerçek dünyadaki gibi: Yürüyebildiği, koşabildiği, zıplayıp eğilebildiği, 360 derece dönebildiği bir kontrol arayüzüdür.
WalkOVR hareket çözümleri için geliştirdiği teknolojileri, yan donanımlarında da uygulamayı amaçlamakta kablosuz silah başta olmak üzere ürün yelpazesini genişletmeyi planlamaktadır. Call of Duty, Battlefield, Crysis, Counter Strike gibi dünya çapında milyonlarca kişinin oynadığı ve takip ettiği oyunların birebir kullanıcı hareketleri ile oynandığını; FIFA gibi ekran karşısında oynanmaya alışılmış bir oyunda Messi, Ronaldo, Suarez gibi dünyaca ünlü Futbolcuların yerine geçtiğinizi düşünün. WalkOVR sanal gerçeklik deneyimini iyileştirmeyi, hatta “oyunun şeklini değiştirmeyi” hedeflemektedir.